Ignorantia iuris nocet
Regulamin świadczenia usług prawnych drogą elektroniczną przez Kancelarię Doradztwa Prawnego
Ustala się, co następuje:
Postanowienia zawarte w niniejszym dokumencie stanowią Regulamin świadczenia usług prawnych na rzecz osób fizycznych, prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość) poprzez przekaz tych danych na indywidualne żądanie Klienta, przesłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, za pomocą sieci telekomunikacyjnej, w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002, Nr 144, poz.1204).
§ 1. DEFINICJE
KANCELARIA – podmiot o specjalistycznej wiedzy z zakresu prawa świadczący usługi w ramach zawartej z Klientem umowy, wpisanej do ewidencji działalności gospodarczej, NIP 745-185-31-39
KLIENT – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie mająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, zlecająca Kancelarii wykonanie określonej usługi prawnej.
UMOWA – umowa o świadczenie usług prawnych drogą elektroniczną zawarta pomiędzy dającym zlecenie Klientem, a Kancelarią, której przedmiotem jest między innymi udzielenie porady prawnej on-line, sporządzenie zamówionej informacji prawnej, pisma procesowego bądź umowy
PORADA PRAWNA – odpowiedź na pytanie dotyczące przedstawionego przez Klienta stanu faktycznego. W jej ramach przedstawimy możliwe warianty sprawy oraz załączymy podstawę prawną.
OPINIA PRAWNA – analiza pod kątem prawnym przedstawionego przez Klienta stanu faktycznego w oparciu o przekazane dane (dokumenty) wraz z opisem rozwiązań i płynącymi z tego tytułu konsekwencjami.
PISMO PROCESOWE – dokument spełniający formalne wymogi pisma procesowego składanego w postępowaniu procesowym przed sądem. Dotyczy to między innymi: pozwu, apelacji od wyroku, skargi lub zażalenia.
PISMO NIEPROCESOWE – dokument sporządzony w postępowaniu pozasądowym lub administracyjnym.
POSTĘPOWANIE NIEPROCESOWE – tryb sądowego postępowania rozpoznawczego uregulowany w Kodeksie postępowania cywilnego.
PISMO PROCESOWE NA URZĘDOWYM FORMULARZU – pismo sporządzone na formularzu urzędowym zgodnie z art. 125 Kodeksu postępowania cywilnego.
POZEW – pismo procesowe wszczynające proces cywilny zawierające powództwo oraz uzasadnienie przytaczające okoliczności faktyczne na poparcie powództwa.
STAN FAKTYCZNY – przedstawiony przez Klienta opis sprawy zawierający wszystkie istotne dane, informacje niezbędne do wykonania usługi.
PYTANIE PIERWOTNE – pytanie zadane przez Klienta na formularzu przesłanym na adres e-mail Kancelarii.
WYNAGRODZENIE – kwota wyrażona w złotych polskich netto, którą Klient zobowiązuje się zapłacić za określoną usługę wraz z podatkiem VAT.
AKCEPTACJA – każde zachowanie Klienta, które w sposób wyraźny świadczy o przyjęciu warunków umowy przedstawionych przez Kancelarię.
§ 2. SPOSÓB KORZYSTANIA Z USŁUG KANCELARII
1. Warunkiem korzystania przez Klienta z usług Kancelarii jest zapoznanie się i akceptacja Regulaminu.
2. Po wysłaniu zapytania na formularzu Kancelaria dokonuje jego analizy, po czym w odpowiedzi wysyła opinię, czy istnieje możliwość udzielenia porady (wykonania usługi), a także podaje cenę za jej wykonanie oraz nadaje indywidualny numer sprawy.
Numer konta: PKO BANK POLSKI S.A. 14 1020 3639 0000 8502 0192 7482
3. W szczególnych przypadkach Kancelaria może skontaktować się z Klientem telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną, w celu udzielenia dodatkowych informacji lub danych niezbędnych do wykonania usługi.
5. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności w przypadku niewłaściwego wykonania zlecenia związanego z nieprzedstawieniem przez Klienta wszystkich istotnych informacji sprawy. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za udzielenie porady prawnej lub sporządzenie informacji prawnej na podstawie danych uzyskanych od Klienta, które okazały się niezgodne ze stanem faktycznym.
6. Umowa z Kancelarią wygasa z chwilą wykonania usługi i zapłaty wynagrodzenia przez Klienta oraz z upływem 7-dniowego terminu bezpłatnej opieki prawnej liczonego od dnia udzielenia porady prawnej.
§ 3. OBOWIĄZKI KANCELARII
1. Obowiązkiem Kancelarii jest udzielenie rzetelnej porady prawnej, opartej na aktualnym stanie prawnym.
2. Kancelaria zobowiązana jest odpowiadać nieodpłatnie na dodatkowe pytania związane z zagadnieniem będącym przedmiotem porady. Dodatkowe pytanie musi mieścić się w granicach pytania pierwotnego i stanie faktycznym na dzień zadania pytania pierwotnego.
3. Jeżeli pytanie dodatkowe wykracza poza zakres pytania pierwotnego Kancelaria informuje o tym Klienta i przedstawia wycenę odpowiedzi na pytanie.
4. Pisma oraz opinie są sporządzane w sposób indywidualny dla każdego Klienta, w oparciu o przepisy prawne i ewentualnie o orzecznictwo sądowe. Kancelaria zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych w trakcie wykonywania usługi oraz wykorzystania ich tylko i wyłącznie w celach wykonania zlecenia oraz celach rozliczeniowych (wystawienie faktury VAT).
5. W celu otrzymania faktury VAT za wykonaną usługę Klient zobowiązany jest przy wypełnieniu formularza zaznaczyć odpowiednie pole ze sposobem dostarczenia faktury.
6. Klient wyraża zgodę na wystawienie faktury VAT bez podpisu.
7. Faktura VAT wysyłana jest drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez Klienta lub pocztą, firmą kurierską (listem poleconym) na adres wskazany w formularzu, według poniesionych kosztów wysyłki.
8. Koszty wysyłki faktury pocztą lub firmą kurierską ponosi Kupujący. Są one doliczane do kosztów wykonania usługi (wyceny)
§ 4. WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI KANCELARII
1. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności z tytułu transmisji danych/usług drogą internetową w przypadku, gdy:
transmisja nie powiodła się z powodu awarii sieci, powstałej z winy Operatora Klienta bądź Kancelarii,
transmisja danych/usług nie powiodła się w wyniku bezpośredniej konsekwencji działań lub zaniechań Operatora, zawinionego braku ciągłości w dostarczaniu usług wynikłej z winy Operatora.
2. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione z powodu przerwy w dostępie Klienta bądź Kancelarii do serwisu, w szczególności spowodowanej: działaniem siły wyższej lub osób trzecich, błędnym działaniem lub awariami, w tym awariami łączy dostawców Internetu, awariami sprzętu lub oprogramowania użytkowników bądź Kancelarii oraz nieprzestrzeganiem Regulaminu przez Klienta.
§ 5. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Kancelaria zapewnia ochronę danych osobowych Klienta. Dane te nie zostaną udostępnione osobą nieupoważnionym.
2. Z chwilą przesłania formularza Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb zawarcia i wykonania usługi o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz w celach rozliczeniowych (faktura).
§ 6. OBOWIĄZYWANIE REGULAMINU
Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Kancelarii i od tego dnia ma zastosowanie do umów zawieranych za pośrednictwem strony.
§ 7. STOSOWANIE PRZEPISÓW
Prawem właściwym dla ewentualnych sporów jest prawo polskie. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów wynikłych z umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Kancelarią, a Klientem jest sąd właściwy dla siedziby Kancelarii. Prawo dochodzenia roszczeń wynikających w wykonania usługi w postępowaniu sądowym przysługuje Klientowi po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego.